Pagina's

maandag 6 augustus 2012

Tassenhanger, sleutelhanger.

Momenteel ben ik druk met het haken van tassenhangers / sleutelhangers.Ik ben begonnen met een cirkel, en nu met een bloemmotief. Maar, iedere keer als ik de bloem haak zie ik al een hartje voor me, dus daar zal ik me een dezer dagen ook eens mee bezig gaan houden.
De patronen volgen in dit blog!

Tassenhanger cirkel

Toer 1: haak 6 vasten in een magische ring
Toer 2: haak in iedere vaste 2 vasten (= 12 vasten)
Toer 3: haak in iedere 2e vaste 2 vasten (=18 vasten)
Toer 4: haak in iedere 3e vaste 2 vasten (= 24 vasten)
Toer 5: haak in iedere 3e vaste 2 vasten (= 32 vasten)
Toer 6: haak in iedere 4e vaste 2 vasten (= 40 vasten)
De cirkel is nu klaar. Haak er nog een (van een andere kleur).
Nu moeten de cirkels aan elkaar gehaakt worden, dat doe je als volgt:
Leg de verkeerde kanten op elkaar en haak de cirkel met vasten aan elkaar. Je moet wel telkens de achterste lus pakken. Ben je bijna rond, dan vul je de cirkels licht op. Nu de cirkels helemaal dicht haken.
De volgende toer kun je een randje van haken. Bijv 3 lossen en een hv in de 3e losse, 1 vaste in de de volg. steek. Of: 4 vasten in een steek, 1 steek overslaan en 1 hv in de volg. dit herhalen tot je aan het eind bent.
Aan het eind haak je nog ongeveer 20 lossen (hieraan kun je je tassenhanger ophangen) en sluit af met een vaste. Hecht de draden af.
Je kunt er een sleutelring, musketon of kleine karabijnhaak (40x4) aan doen. Zelf vind ik een sleutelring prettig.
Als je wilt kun je de voorkant versieren met een knoop of een kraal!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten